~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................Διαδικτυακή περιοδική έκδοση για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας * με ειδήσεις * άρθρα * υπεύθ. σύνταξης: Πάνος Σ. Αϊβαλής *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

email:kepeme@gmail.com
_____________________________________________________________________________________________________________________

«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε

~~~

...................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

........................................................."Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει" Γιώργος Σεφέρης [1900-1971]

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Το αγγελιόσημο, τα… κόλπα και το μέλλον των Ταμείων



Του Σωτήρη Μανιάτη

Κρίσιμο θεωρείται το προσεχές διάστημα για το αγγελιόσημο, τον μοναδικό ουσιαστικά πόρο των φορέων κοινωνικής ασφάλισης των εργαζομένων σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ). Η τρόικα έχει ζητήσει την κατάργηση των λεγόμενων φόρων υπέρ τρίτων, μεταξύ των οποίων και το αγγελιόσημο, το 20% δηλαδή επί των διαφημίσεων στα ΜΜΕ.
Μόνο που δεν πρόκειται ούτε για κοινωνικό πόρο ούτε για φόρο υπέρ τρίτων, καθώς στους συγκεκριμένους φορείς ασφάλισης δεν υπάρχει εργοδοτική εισφορά (ή αυτή είναι εξαιρετικά χαμηλή, σχεδόν ανύπαρκτη), όπως στα υπόλοιπα Ταμεία, αλλά καταβολή του μερίσματος μόνο από τους εργαζόμενους. Την υποχρεωτική εργοδοτική εισφορά έχει ουσιαστικά αντικαταστήσει το λεγόμενο αγγελιόσημο. Ηδη τα συγκεκριμένα Ταμεία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω της κατακόρυφης μείωσης (πάνω από 60%) των διαφημίσεων την τελευταία τετραετία. Αλλά και διότι πολλοί εργοδότες ΜΜΕ δεν καταβάλλουν το αγγελιόσημο που εισπράττουν από δημοσιεύσεις, ανακοινώσεις κ.ά. Αλλά και διαφημιζόμενοι και διαφημιστές καθυστερούν τις καταβολές και πάει λέγοντας. Τα προβλήματα έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς η εισφοροδιαφυγή ή εισφοροαποφυγή πολλαπλασιάζεται ταχύτατα εξαιτίας του Διαδικτύου, στο οποίο δεν έχει επιβληθεί η παρακράτηση αγγελιοσήμου παρά τις γνωμοδοτήσεις νομικών, σύμφωνα με τις οποίες και τα ιντερνετικά ΜΜΕ θα έπρεπε να υπολογίζουν και να τιμολογούν με αγγελιόσημο τις διαφημίσεις που διαθέτουν.
Οι κάτοχοι ενημερωτικών ιστοσελίδων, παρότι εμφανίζουν διαφήμιση, τα μέσα τους δεν τιμολογούν με την προσθήκη αγγελιοσήμου, με αποτέλεσμα να δημιουργούν προβλήματα ανταγωνισμού στα παραδοσιακά ΜΜΕ, αλλά και να μεγαλώνει η «τρύπα» των Ταμείων εξαιτίας της μη καταβολής του συγκεκριμένου πόρου σε αυτά. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα, καθώς πολλά από τα λεγόμενα παραδοσιακά ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, περιοδικά) που διαθέτουν ιστοσελίδες υπερφορτώνουν διαφημιστικά αυτές, με αποτέλεσμα να μην κάνουν παρακράτηση αγγελιοσήμου. Δηλαδή, ενώ υπάρχουν διαφημίσεις σε ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ, εφημερίδες ή περιοδικά, αυτές τιμολογούνται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στις ιστοσελίδες τους, ώστε να αποφεύγεται η επιβολή αγγελιοσήμου, με αποτέλεσμα να χάνονται σημαντικά έσοδα από τα ασφαλιστικά ταμεία, οι «τρύπες» των οποίων ολοένα και διογκώνονται.
Αυτό το διάστημα συζητείται η τύχη του αγγελιοσήμου και, σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκυβέρνηση κινείται προς την κατεύθυνση όχι της κατάργησής του, για την ώρα τουλάχιστον, καθώς δίχως σχέδιο για την επόμενη μέρα κάτι τέτοιο θα βουλιάξει οριστικά τα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων σε ΜΜΕ, αλλά προς τη μείωσή του σε ποσοστό που λέγεται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 10%. Γι' αυτό και ο επόμενος μήνας όπως και οι αρχές φθινοπώρου θεωρείται ένα εξαιρετικά κρίσιμο χρονικό διάστημα, καθώς Ειδική Επιτροπή θα καταλήξει στο ποσοστό που θεωρείται ότι είναι «ανταποδοτικό» και αναπληρώνει την ανύπαρκτη «εργοδοτική» εισφορά.
Να σημειωθεί ότι το κράτος δεν χρειάστηκε να χρηματοδοτήσει ποτέ τα συγκεκριμένα ασφαλιστικά Ταμεία. Αντίθετα προχώρησε σε διαφόρων τύπων «αφαιμάξεις» από αυτά, ενώ υποχρέωνε να έχουν κατατεθειμένα τα αποθεματικά τους στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αποτέλεσμα αυτά σχεδόν να εξαφανιστούν μετά το υποχρεωτικό κούρεμα που υπέστησαν.
Οπως λέγεται, για το αγγελιόσημο θα ακολουθήσει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Θα πρέπει όμως προηγουμένως να έχει επιλυθεί το κρίσιμο ζήτημα με τα λεγόμενα ενημερωτικά σάιτ, στα οποία θα πρέπει πλέον για τις διαφημίσεις που φιλοξενούν να υπολογίζεται και αγγελιόσημο. Διαφορετικά τα μεγάλα συγκροτήματα θα συνεχίσουν την τακτική να φορτώνουν τα ιντερνετικά τους μέσα με τον μεγάλο όγκο των διαφημίσεων, παρότι τις προβάλλουν στα παραδοσιακά τους ΜΜΕ, με αποτέλεσμα τα Ταμεία σύντομα να καταρρεύσουν. Και προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να πιέσουν τόσο οι διοικήσεις των Ταμείων όσο και των Ενώσεων των εργαζομένων σε ΜΜΕ.
Για παράδειγμα τα ΜΜΕ καταθέτουν τα απαραίτητα «Ημερολόγια Διαφημίσεων», σύμφωνα με τον νόμο Βενιζέλου, ανά δίμηνο; Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα; Αν πάλι δεν το πράττουν, ποιες ενέργειες έχουν κάνει οι διοικήσεις των Ταμείων (και των Ενώσεων) ώστε να ελέγξουν την εισφοροδιαφυγή και να διασφαλίσουν τους κρίσιμους αυτούς πόρους για τα Ταμεία; Μέλη των Ενώσεων με επιστολές τους έχουν κρούσει αρκετές φορές τον κώδωνα του κινδύνου και έχουν ζητήσει την ενεργοποίηση των διοικήσεων Ενώσεων και Ταμείων, επιμένοντας στην επέκταση του αγγελιοσήμου και στα ιντερνετικά ΜΜΕ και σημειώνοντας ότι μπορεί να ζητηθεί, για τον έλεγχο και την εξακρίβωση των στοιχείων σχετικά με τις διαφημίσεις, βοήθεια για παράδειγμα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και άλλους φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Άνθρωποι και Φύση πάνω από τα κέρδη

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Ελληνική Πολιτεία

Το Διάταγμα για τον τρόπο εκλογής πληρεξουσίων, που θα συγκροτούσαν την Δ’ Εθνική Συνέλευση, τυπώθηκε από το τυπογραφείο του Ναυπλίου στις 4/3/1829.

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»
http://www.et.gr/et/istorik-anadrom/fek_images2/efhmeris_genikh.jpg/view

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

Η «Γενική Εφημερίς της Ελλάδος» υπήρξε η πιο οργανωμένη και μακρόβια εφημερίδα της περιόδου του Αγώνα. Εκδόθηκε για επτά χρόνια (από το 1825 έως το 1832) και κυκλοφόρησαν 597 φύλλα (2.762 σελίδες).

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'
Το Mουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας http://www.diki.gr/museum/EL/city/chronos.asp?year=1898

Εφημερίδα 'Θεσσαλία'



Η εφημερίδα Θεσσαλία κυκλοφόρησε στις 25 Μαΐου 1898, την ημέρα ακριβώς της αποχώρησης από την πόλη των τουρκικών στρατευμάτων. Έκτοτε κυκλοφορεί αδιάλειπτα και είναι η μακροβιότερη επαρχιακή εφημερίδα. Αναδείχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες της ελληνικής περιφέρειας, με πολλούς ανταποκριτές και συνεργάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με μεγάλη κυκλοφορία.
Το 1914 την έκδοση και διεύθυνση της Θεσσαλίας ανέλαβε ο δημοσιογράφος Τάκης Οικονομάκης, δημοτικιστής και πρωτεργάτης του εργατικού κινήματος, ο οποίος έδωσε στην εφημερίδα φιλελεύθερο προσανατολισμό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η Θεσσαλία στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς με τα καυστικά άρθρα της εναντίον των Γερμανών εμψύχωνε την τοπική κοινωνία και εξόργιζε τις γερμανικές αρχές. Η στάση αυτή οδήγησε στην απόπειρα σύλληψης του Οικονομάκη το 1944, ο οποίος ωστόσο πέθανε από καρδιακή προσβολή, προτού πέσει στα χέρια των κατοχικών αρχών. Μετά το θάνατο του Οικονομάκη και στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου η εφημερίδα ακολούθησε ένα δεξιό προσανατολισμό, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας της. Την περίοδο 1953-1965, οι συντάκτες της ανέλαβαν την έκδοση και τη διαχείρισή της με αποτέλεσμα να αποκαταστήσουν και πάλι την κυκλοφορία της. Το 1990 την εφημερίδα αγόρασε ο βιομήχανος Κ. Λούλης, ο οποίος την πούλησε το 1996 σε όμιλο επιχειρηματιών.
"Βόλος, ένας αιώνας. Από την ένταξη στο ελληνικό κράτος (1881) έως τους σεισμούς (1955)", Εκδόσεις Βόλος, Βόλος 1999.
Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι..

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'Το Μουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας (Α' Βιομηχανική Περιοχή Βόλου). Δεσπόζουσα θέση στο χώρο του κατέχουν οι μηχανές που εξασφάλιζαν την παραγωγή της εφημερίδας από το 1898 έως το 1990.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1940.
Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

η αρχαιότερη εφημερίδα

Εφημερίδες - Ραδιόφωνα κ.ά.

Εφημερίδες Athens News Η έκδοση στο Internet των Athens News. Η μοναδική ημερήσια ελληνική εφημερίδα που εκδίδεται στα Αγγλικά. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Ημερήσια νέα, άρθρα και αγγελίες από την Καθημερινή, μια αθηναϊκή ημερήσια εφημερίδα. TO BHMA OnLine Έκδοση στο Internet άλλης μιας αθηναϊκής εφημερίδας. E on-line (Ελευθεροτυπία) Η πρώτη ελληνική εφημερίδα στο Internet. ΤΑ ΝΕΑ Έκδοση στο Internet μιας από τις δημοφιλέστερες ελληνικές εφημερίδες. EXPRESS Η πρώτη ελληνική οικονομική εφημερίδα στο Internet. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Άλλη μια οικονομική και επιχειρηματική εφημερίδα στο Internet. Στο αρχείο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ μπορεί να βρεθεί ένα πλήθος οικονομικών και επιχειρηματικών πληροφοριών. New Europe Η "New Europe" είναι μια διεθνής οικονομική εφημερίδα με ειδήσεις από χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Περιλαμβάνει profiles πολλών ανερχόμενων αγορών και πληροφορίες σχετικά με το "New Europe Network." Νέοι Αγώνες Η έκδοση στο Internet μιας εφημερίδας των Ιωαννίνων. Παρέχει τοπικά νέα, αθλητικά, αγγελίες και τοπικές πληροφορίες. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Η ηλεκτρονική έκδοση της γνωστής πρωινής εφημερίδας. Υπηρεσίες Τύπου Συλλογή ημερήσιων νέων από το HRI Τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τα νέα παρέχονται από διάφορες υπηρεσίες τύπου. Παρέχεται από το Hellenic Resources Institute. Στις πηγές περιλαμβάνονται: COSMOS, Λόγος(Κύπρος), Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων Καθημερινά Ελληνικά νέα που παρέχονται από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων το Μακεδονικό Πρακτoρείο Ειδήσεων παρέχει πολιτικές, πολιτισμικές και οικονομικές ειδήσεις και πληροφορίες για γεγονότα στην Ελλάδα καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε θέματα των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. ΑΝΤΙ Η έκδοση στο Internet ενός γνωστού ελληνικού πολιτικού περιοδικού. Παρέχονται και Αγγλικές στήλες. FLASH 9.61 Ένας αθηναϊκός ραδιοφωνικός σταθμός, παρουσιάζει το "studio" του στο Internet. Ειδήσεις, πληροφορίες για το σταθμό και σχόλια από το προσωπικό του. Ράδιο Παλαμά Συνδεθείτε με τη Λάρισσα και ακούστε ελληνική μουσική και ειδήσεις. Μετάδοση με RealAudio από το Ράδιο Παλαμά, ένα ραδιοφωνικό σταθμό από τη Λάρισα. ΣΚΑΙ On Line Τα τελευταία νέα, ανανεώνονται ανά ώρα. Παρέχεται από το ΣΚΑΙ και τον Webads.

EΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
www.magikokouti.gr
www.kepeme.blogspot.com
http://www.yfos-magazine.gr
http://www.lexima.gr/lxm/read-863.html
http://www.in.gr
http://www.estiabookstore.gr/estia/HestiaBookStore_Main.asp
http://www.avgi.gr/nea-avgi/main_page.asp
http://lousios.blogspot.com
http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Yfos/Yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.philology.gr/magazines/yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.in.gr/books/yfos/
http://arkadikovima.blogspot.com
http://arkadiko.blogspot.com
http://aivalis.blogspot.com

Αρχειοθήκη ιστολογίου