~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Διαδικτυακή περιοδική έκδοση για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας * με ειδήσεις * άρθρα * υπεύθ. σύνταξης: Πάνος Σ. Αϊβαλής *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

email:kepeme@gmail.com
_________________________________________________________________________________________________________________________

«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε

~~~

...................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

........................................................."Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει" Γιώργος Σεφέρης [1900-1971]

Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

Σε ποιον ανήκει η Ιστορία;

  ΕΡΤ // ΙΣΤΟΡΙΑ 

ert.jpg


Οι πολλές ιστορίες, των γενεών, των κοινωνικών ομάδων και των αγώνων τους και η θέση τους στην Ιστορία είναι απαραίτητο να γίνονται δημόσια προσβάσιμο υλικό, να μετατρέπονται οι ίδιες δηλαδή σε δημόσια κληρονομιά | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ


Ποια είναι ίσως η λιγότερο συζητημένη ιστορία της χώρας μας; Η ίδια η καταγραφή και συντήρηση της ιστορίας της – ή, μάλλον, των ιστοριών της. Με μία λεξη τα Αρχεία. Πόσα ξέρουμε για τη «μοίρα» των οπτικοακουστικών αρχείων της Ελλάδας, αυτών των εικόνων και ήχων που προέκυψαν από την πολιτισμική παραγωγή της δημόσιας ραδιοφωνίας και τηλεόρασης εδώ και σαράντα χρόνια, μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ; Από το 2008 και με τη στήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων η ΕΡΤ ξεκίνησε τη διαδικασία ψηφιοποίησης των αρχείων της, με σκοπό τη διάθεσή τους στο ευρύ κοινό. Το οπτικοακουστικό υπό ψηφιοποίηση αρχείο της ΕΡΤ αφορούσε βίντεο, φωτογραφία και φιλμ. Αρχικά σχεδόν δύο εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν για το έργο αυτό. Κι ενώ υπάρχουν διαφόρων ειδών αρχεία σε κάθε χώρα, το έργο της ΕΡΤ υπολογίζεται ότι συγκεντρώνει τουλάχιστον το 70% όλης της οπτικοακουστικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Τι σημαίνει αυτό συγκεκριμένα; Τη φωνή και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι στις πρώτες ραδιοφωνικές εκπομπές, τον Τάσο Λειβαδίτη και την ανάγνωση των ποιημάτων του, τις αθλητικές πρωτιές της Ελλάδας, γεγονότα παγκόσμιας σημασίας για το ανθρώπινο γένος, τις παραστάσεις του «Θεάτρου της Δευτέρας». Στη βάση όλων αυτών βρίσκεται η αξία της δημοκρατικοποίησης της κουλτούρας και του πολιτισμού η οποία εξαρτάται από έναν απαραίτητο και κεντρικό φορέα, τον θεσμό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, που παραμένει σταθερός και αξιόπιστος ως φύλακας, ακόμα και σε περιόδους ανελευθερίας και κρίσης. Δηλαδή όχι μόνο είναι η αποστολή της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης να φτάσουν η εικόνα και ο ήχος σε κάθε γωνιά τής υπό ανάπτυξη Ελλάδας όλων αυτών των χρόνων, αλλά και να δημιουργήσει νέα κοινά για τις τέχνες, την επιστήμη, την επικαιρότητα, τον πολιτισμό. Να διευρύνει τον ορίζοντα τόσο των πολιτών όσο και των δημιουργών. Να διευρύνει την ιδέα και πράξη της Δημοκρατίας στη χώρα με την Ιστορία της Δημοκρατίας και την εμπειρία των πολλαπλών αντιδημοκρατικών καθεστώτων.
Μια προσεκτική ματιά στην ιστοσελίδα των ψηφιοποιημένων αρχείων 
http://www.hprt-archives.gr/V3/public/main/index.aspx (από το αρχικό www.ert-archives.gr) δείχνει αρκετά ξεκάθαρα ότι η σημερινή φέρει ως φορέα και κάτοχο πνευματικών δικαιωμάτων τη Δημόσια Τηλεόραση-ΔΤ. Ολα τα κείμενα περιγραφής του έργου ψηφιοποίησης προέρχονται από τις σελίδες της ΕΡΤ. Για παράδειγμα, Μόνιμος Αρχειακός Χώρος αναφέρεται το «κτίριο της ΕΡΤ στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής», ενώ είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει προστεθεί νέο υλικό στους 19 μήνες λειτουργίας του κρατικού φορέα ΔΤ/ΝΕΡΙΤ. Ποιοι είναι οι όροι χρήσης των αρχείων από ιδιωτικούς κερδοσκοπικούς φορείς και ποιο είναι το κόστος που πρέπει να καταβληθεί ως πνευματικά δικαιώματα για τη χρήση τους; Μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ, ποια είναι αυτή η χρήση των αρχείων και ποια τα γενικά έσοδα από αυτά; Κι ενώ η Ευρώπη και το Συμβούλιο της Ευρώπης έχουν βγάλει ψηφίσματα και προγράμματα στήριξης για την προστασία οπτικοακουστικών αρχείων -ιδιαίτερα των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων-, η ιδιωτικοποίηση ή εκμετάλλευσή τους από ιδιωτικές εταιρείες έχει ξεκινήσει - ίσως ως ένα μέρος της διάσπασης των δημόσιων ραδιοτηλεοράσεων. Ετσι η δημόσια τηλεόραση του Βελγίου εξαναγκάστηκε να «αυτοκανιβαλιστεί» και να «μοιράσει τα κομμάτια της», αυτά της ψηφιοποίησης και εκμετάλλευσης των αρχείων, με ιδιωτικούς φορείς. Ετσι η ψηφιοποίηση έφερε και την αποποίηση της ιδιοκτησίας του αρχείου της γαλλικής ραδιοτηλεόρασης του Βελγίου RTBF και τη μεταφορά του στην ιδιωτική εταιρεία Sonuma, μολονότι επετράπη η «δωρεάν» χρήση του από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Το φλαμανδικό κομμάτι VRT ως «ανταλλαγή» δίνει μη αποκλειστική χρήση του αρχείου στην ιδιωτική εταιρεία VIAA. Φυσικά αυτές οι εξελίξεις κανονικοποιούν την πολιτική ιδιωτικοποίησης δημόσιας πολιτισμικής κληρονομιάς και δη αμετάκλητα.
Η Ιστορία, με κεφαλαίο Ι, κληρονομική και αμετάκλητη, εύθραυστη, θρυμματισμένη και πολλαπλά χρωματισμένη σαν ψηφιδωτό υπάρχει μέσα από μνήμες και τη δική τους ευθραυστότητα. Η καταγραφή και ο τρόπος καταγραφής γεγονότων ανήκουν, το ίδιο αμετάκλητα, ως πράξεις κοινωνικής επεξεργασίας και συν-εργασίας αλλά και συγκρούσεων στην ιστορική κληρονομιά μιας κοινωνίας. Αυτή η καταγραφή παίρνει τη μορφή οπτικοακουστικού υλικού, με φωτογραφίες, ταινίες, ηχογραφήσεις και χειρόγραφα, έντυπα ή άλλα ντοκουμέντα. Η μέριμνα να διατηρηθούν και να καταγραφούν μνήμες κι εμπειρίες ως τέτοια μέσα και να μετατραπούν ανοιχτά και μόνιμα σε υλικό για νέες μνήμες και προσδοκίες για το μέλλον είναι η ηθική υποχρέωση των τωρινών γενεών προς τις επόμενες. Οι πολλές ιστορίες, των γενεών, των κοινωνικών ομάδων και των αγώνων τους και η θέση τους στην Ιστορία είναι απαραίτητο να γίνονται δημόσια προσβάσιμο υλικό, να μετατρέπονται οι ίδιες δηλαδή σε δημόσια κληρονομιά. Οχι για να στηρίξουν ξύλινες και αμετάκλητες δικαιολογίες αέναης βίας εις βάρος των οποιωνδήποτε «εχθρών» αλλά για ν’ αποτελέσουν πηγές ανάλυσης και αυτοκριτικής μιας κοινωνίας για το παρελθόν της και το παρόν της, με βάση την ηθική της φροντίδας προς τον «άλλο» - τον «ξένο», διαφορετικό, ιστορικά παραγκωνισμένο, αλλόγλωσσο, ιδεολογικά ενοχλητικό.
_______________
*Καθηγήτρια Διακυβέρνησης των ΜΜΕ στο Ινστιτούτο Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο της Βιέννης

Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Σοκ παγκοσμίως έχει προκαλέσει η πολύνεκρη επίθεση στα γραφεία της Charlie Hebdo στο Παρίσι, που στο παρελθόν έγινε ευρέως γνωστή από τη δημοσίευση σατιρικών σκίτσων για τον Μωάμεθ

   Το προφίλ της Charlie Hebdo, η σάτιρα και ο Μωάμεθ   








Ο Ολάντ, η Μέρκελ και η Ελλάδα "Je suis Charlie" 

 Το τελευταίο σκίτσο του Wolinski: 
Το τελευταίο σκίτσο του Wolinski, ενός από τους σκιτσογράφους του Charlie Hebdo που έχασαν τη ζωή τους στη δολοφονική επίθεση κατά των γραφείων του περιοδικού στο Παρίσι, είχε άρωμα… Ελλάδας. Το σκίτσο έδωσε στη δημοσιότητα το περιοδικό Paris Match..., με το οποίο επίσης συνεργαζόταν ο Wolinski.
δείτε περισσότερα στο: http://on-line-gr.blogspot.gr/

~~~~~~~~~~~~~~~~

"Je suis Charlie"


Καρέ από βίντεο που δείχνει την εν ψυχρώ εκτέλεση αστυνομικού έξω από τα γραφεία της της Charlie Hebdo. REUTERS/REUTERS TV

Συνολικά 12 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 10 τραυματίστηκαν σε ένοπλη επίθεση στα γραφεία της σατιρικής Charlie Hebdo στο Παρίσι, σύμφωνα με την αστυνομία. Η εφημερίδα είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στον μουσουλμανικό κόσμο το 2011 όταν είχε δημοσιεύσει σατιρικά σκίτσα του Μωάμεθ.

Σοκ παγκοσμίως έχει προκαλέσει η πολύνεκρη επίθεση στα γραφεία της Charlie Hebdo στο Παρίσι, που στο παρελθόν έγινε ευρέως γνωστή από τη δημοσίευση σατιρικών σκίτσων για τον Μωάμεθ. 
Ποιο είναι το προφίλ της εφημερίδας;

Η Charlie Hebdo είναι μια εβδομαδιαία, σατιρική γαλλική εφημερίδα αριστερού προσανατολισμού, που έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς τολμηρές έρευνες, σκίτσα και κείμενα-παρεμβάσεις για θέματα που εκτείνονται από την ακροδεξιά, τον ισλαμισμό, τον καθολικισμό, τους άθεους ως την πολιτική και τον πολιτισμό.

Για τα τολμηρά σκίτσα της, η εφημερίδα έχει συχνά δεχθεί απειλές από διάφορες πλευρές.
Την 1η Φεβρουαρίου 2006 η Charlie Hebdo είχε γίνει γνωστή παγκοσμίως, όταν αναδημοσίευσε μια σειρά σκίτσων του Μωάμεθ, που είχαν δημοσιευθεί μία εβδομάδα πιο πριν σε έντυπο της Δανίας και είχαν πυροδοτήσει διαδηλώσεις σε μουσουλμανικές χώρες.
Οι ιμάμηδες του «Γαλλικού Συμβουλίου Μουσουλμανικής πίστης» ζήτησαν τότε ανεπιτυχώς την απαγόρευση της έκδοσης και ο τότε Γάλλος πρόεδρος Ζακ Σιράκ καταδίκασε τις «προφανείς αυτές προκλήσεις».
Το θέμα δεν ξεχάστηκε από τους Ισλαμιστές. Στις 2 Νοεμβρίου 2011 η εφημερίδα επρόκειτο να κυκλοφορήσει  με τον ειρωνικό τίτλο «Charia Hebdo» και  είχε αποφασίσει να χρήσει τον προφήτη Μωάμεθ αρχισυντάκτη του ειδικού της φύλλου για την Τυνησία, για να γιορτάσει τη νίκη του ισλαμικού κόμματος Ενάχντα κατά τις πρώτες ελεύθερες εκλογές στη χώρα.

EPA/YOAN VALAT

Το 2011 η δημοσίευση σκίτσων του Μωάμεθ από την Charlie Hedbo είχε πυροδοτήσει βίαιες αντιδράσεις στον μουσουλμανικό κόσμο.
Το πρωί της ίδιας ημέρας τα γραφεία της δέχθηκαν επίθεση με βόμβες μολότοφ, ενώ χάκερς έκαναν πειρατεία στην ιστοσελίδα της και ανήρτησαν μια εικόνα της Μέκκας και στίχους του Κορανίου.
Μετά την εμπρηστική αυτή επίθεση, η εφημερίδα φιλοξενήθηκε για περίπου δύο μήνες στα γραφεία της Λιμπερασιόν. Στη συνέχεια μετακόμισε σε νέο κτήριο, στο 20ό διαμέρισμα του Παρισιού.
_____________

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Ελληνική Πολιτεία

Το Διάταγμα για τον τρόπο εκλογής πληρεξουσίων, που θα συγκροτούσαν την Δ’ Εθνική Συνέλευση, τυπώθηκε από το τυπογραφείο του Ναυπλίου στις 4/3/1829.

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»
http://www.et.gr/et/istorik-anadrom/fek_images2/efhmeris_genikh.jpg/view

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

Η «Γενική Εφημερίς της Ελλάδος» υπήρξε η πιο οργανωμένη και μακρόβια εφημερίδα της περιόδου του Αγώνα. Εκδόθηκε για επτά χρόνια (από το 1825 έως το 1832) και κυκλοφόρησαν 597 φύλλα (2.762 σελίδες).

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'
Το Mουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας http://www.diki.gr/museum/EL/city/chronos.asp?year=1898

Εφημερίδα 'Θεσσαλία'



Η εφημερίδα Θεσσαλία κυκλοφόρησε στις 25 Μαΐου 1898, την ημέρα ακριβώς της αποχώρησης από την πόλη των τουρκικών στρατευμάτων. Έκτοτε κυκλοφορεί αδιάλειπτα και είναι η μακροβιότερη επαρχιακή εφημερίδα. Αναδείχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες της ελληνικής περιφέρειας, με πολλούς ανταποκριτές και συνεργάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με μεγάλη κυκλοφορία.
Το 1914 την έκδοση και διεύθυνση της Θεσσαλίας ανέλαβε ο δημοσιογράφος Τάκης Οικονομάκης, δημοτικιστής και πρωτεργάτης του εργατικού κινήματος, ο οποίος έδωσε στην εφημερίδα φιλελεύθερο προσανατολισμό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η Θεσσαλία στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς με τα καυστικά άρθρα της εναντίον των Γερμανών εμψύχωνε την τοπική κοινωνία και εξόργιζε τις γερμανικές αρχές. Η στάση αυτή οδήγησε στην απόπειρα σύλληψης του Οικονομάκη το 1944, ο οποίος ωστόσο πέθανε από καρδιακή προσβολή, προτού πέσει στα χέρια των κατοχικών αρχών. Μετά το θάνατο του Οικονομάκη και στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου η εφημερίδα ακολούθησε ένα δεξιό προσανατολισμό, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας της. Την περίοδο 1953-1965, οι συντάκτες της ανέλαβαν την έκδοση και τη διαχείρισή της με αποτέλεσμα να αποκαταστήσουν και πάλι την κυκλοφορία της. Το 1990 την εφημερίδα αγόρασε ο βιομήχανος Κ. Λούλης, ο οποίος την πούλησε το 1996 σε όμιλο επιχειρηματιών.
"Βόλος, ένας αιώνας. Από την ένταξη στο ελληνικό κράτος (1881) έως τους σεισμούς (1955)", Εκδόσεις Βόλος, Βόλος 1999.
Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι..

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'Το Μουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας (Α' Βιομηχανική Περιοχή Βόλου). Δεσπόζουσα θέση στο χώρο του κατέχουν οι μηχανές που εξασφάλιζαν την παραγωγή της εφημερίδας από το 1898 έως το 1990.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1940.
Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

η αρχαιότερη εφημερίδα

Εφημερίδες - Ραδιόφωνα κ.ά.

Εφημερίδες Athens News Η έκδοση στο Internet των Athens News. Η μοναδική ημερήσια ελληνική εφημερίδα που εκδίδεται στα Αγγλικά. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Ημερήσια νέα, άρθρα και αγγελίες από την Καθημερινή, μια αθηναϊκή ημερήσια εφημερίδα. TO BHMA OnLine Έκδοση στο Internet άλλης μιας αθηναϊκής εφημερίδας. E on-line (Ελευθεροτυπία) Η πρώτη ελληνική εφημερίδα στο Internet. ΤΑ ΝΕΑ Έκδοση στο Internet μιας από τις δημοφιλέστερες ελληνικές εφημερίδες. EXPRESS Η πρώτη ελληνική οικονομική εφημερίδα στο Internet. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Άλλη μια οικονομική και επιχειρηματική εφημερίδα στο Internet. Στο αρχείο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ μπορεί να βρεθεί ένα πλήθος οικονομικών και επιχειρηματικών πληροφοριών. New Europe Η "New Europe" είναι μια διεθνής οικονομική εφημερίδα με ειδήσεις από χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Περιλαμβάνει profiles πολλών ανερχόμενων αγορών και πληροφορίες σχετικά με το "New Europe Network." Νέοι Αγώνες Η έκδοση στο Internet μιας εφημερίδας των Ιωαννίνων. Παρέχει τοπικά νέα, αθλητικά, αγγελίες και τοπικές πληροφορίες. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Η ηλεκτρονική έκδοση της γνωστής πρωινής εφημερίδας. Υπηρεσίες Τύπου Συλλογή ημερήσιων νέων από το HRI Τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τα νέα παρέχονται από διάφορες υπηρεσίες τύπου. Παρέχεται από το Hellenic Resources Institute. Στις πηγές περιλαμβάνονται: COSMOS, Λόγος(Κύπρος), Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων Καθημερινά Ελληνικά νέα που παρέχονται από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων το Μακεδονικό Πρακτoρείο Ειδήσεων παρέχει πολιτικές, πολιτισμικές και οικονομικές ειδήσεις και πληροφορίες για γεγονότα στην Ελλάδα καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε θέματα των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. ΑΝΤΙ Η έκδοση στο Internet ενός γνωστού ελληνικού πολιτικού περιοδικού. Παρέχονται και Αγγλικές στήλες. FLASH 9.61 Ένας αθηναϊκός ραδιοφωνικός σταθμός, παρουσιάζει το "studio" του στο Internet. Ειδήσεις, πληροφορίες για το σταθμό και σχόλια από το προσωπικό του. Ράδιο Παλαμά Συνδεθείτε με τη Λάρισσα και ακούστε ελληνική μουσική και ειδήσεις. Μετάδοση με RealAudio από το Ράδιο Παλαμά, ένα ραδιοφωνικό σταθμό από τη Λάρισα. ΣΚΑΙ On Line Τα τελευταία νέα, ανανεώνονται ανά ώρα. Παρέχεται από το ΣΚΑΙ και τον Webads.

EΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
www.magikokouti.gr
www.kepeme.blogspot.com
http://www.yfos-magazine.gr
http://www.lexima.gr/lxm/read-863.html
http://www.in.gr
http://www.estiabookstore.gr/estia/HestiaBookStore_Main.asp
http://www.avgi.gr/nea-avgi/main_page.asp
http://lousios.blogspot.com
http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Yfos/Yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.philology.gr/magazines/yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.in.gr/books/yfos/
http://arkadikovima.blogspot.com
http://arkadiko.blogspot.com
http://aivalis.blogspot.com

Αρχειοθήκη ιστολογίου